Thursday, May 28, 2009

LAWATAN KE PAMERAN BULAN TEKNOLOGI PERTANIAN 2009


Kluang, JKD Sains Pertanian dan MPV Daerah Pontian dengan kerjasama Unit Pendidikan Teknik dan Vokasional PPD Pontian telah mengadakan program lawatan sambil belajar ke Pameran Bulan Teknologi Pertanian pada 26hb Mei 2009 yang diadakan di Pusat Penyelidikan MARDI di Kluang. Program lawatan yang sepatutnya melibatkan semua guru Sains Pertanian dan MPV daerah ini tidak dapat dilaksanakan seperti dirancang kerana masalah pengangkutan yang timbul disaat-saat akhir program. Walaubagaimanapun, program tersebut terus dilaksanakan dengan menggunakan beberapa kenderaan guru dan bantuan sebuah van dari SMK Sri Kukup. JKD Sains Pertanian dan MPV memohon maaf atas kesulitan yang timbul.

Pameran Bulan Teknologi Pertanian yang dirasmikan oleh Menteri Pertanian, YB Dato Noh Omar tersebut mempamerkan pelbagai maklumat, teknologi terkini, tunjukcara pembiakbakaan ternakan, mekanisasi ladang, jualan produk, jualan input ladang dan sebagainya. Pameran yang melibatkan kerjasama banyak agensi kerajaan dan swasta, serta pengusaha industri kecil sederhana (IKS) tersebut diadakan selama dua hari iaitu pada 26 dan 27hb Mei 2009. Guru-guru serta pelajar yang berminat dijemput menghadirinya.
JKD Sains Pertanian dan MPV mengucapkan ribuan terima kasih atas kerjasama PPDTV, En. Selamat Mon, SMK Sri Kukup dan guru-guru terlibat yang sanggup berkongsi kenderaan bersama rakan-rakan dan bagi menjayakan program tersebut.

No comments: